חידוש דרכון גרמני שפג תוקפו

כולם מכירים את התרחיש הבא: השגרה שלכם קצת חונקת ובאופן טבעי אתם מתחילים לפנטז על היעד הבא שלכם. כל מה שאתם רוצים לעשות זה לסגור איזו חופשה מפנקת, כי אתם יודעים שרק כתיבה של התאריכים ביומן תאפשר לכם לנשום עמוק בראש שקט ולב שמח.

אז אתם מחליטים להלהיב את בני המשפחה כדי לראות שיש זרימה ושהתאריך עובד לכולם, ומתחילים אפילו לעשות מחקר אינטרנטי מקיף על היעדים הכי חמים כרגע. אלא שברגע שאתם באים לסגור טיסה לעוד שלושה חודשים אתם מגלים שהדרכון שלכם פג תוקף (דבר שרק מוכיח כמה הטיסה שאתם רוצים לסגור נחוצה).

לא משנה באיזה סוג של דרכון מדובר, עכשיו עליכם לחדש אותו אם אתם רוצים לממש את הפנטזיה. במאמר הבא נדבר על תהליך חידוש והוצאת דרכון גרמני.

הליך חידוש דרכון גרמני

לדרכונים יש אמנם תאריך תפוגה ארוך, אבל הזמן עובר ובלי לשים לב לפעמים אנחנו חוצים אותו. העניין הוא שרוב המדינות מאפשרות כניסה אליהן רק עם דרכון בתוקף של חצי שנה לפחות.

הליך חידוש דרכון גרמני דומה מאוד להליך חידוש דרכון ישראלי, אמנם מדובר בהליך בירוקרטי קטן, אבל הוא פשוט וקל לביצוע לעומת הליך הוצאת אזרחות אירופאית שנדבר עליו בהמשך.

הוא כולל ארבעה שלבים מרכזיים:

-קביעת תור לשגרירות גרמניה בתל אביב דרך מערכת לזימון תורים. השגרירות מבקשת לקבוע תור רק במקרים שבהם הדרכון כבר פג תוקף, או אם תוקפו הולך לפוג בעוד שישה חודשים.

-להדפיס את כל המסמכים הדרושים באתר השגרירות, למלא אותם ולהגיע איתם לפגישה הפרונטלית.

-להגיש את הבקשה לחידוש הדרכון הגרמני בשגרירות.

-לאסוף את הדרכון המחודש שלכם במועד הנדרש.

שימו לב שההליך כרוך בתשלום עמלה שסכומה נקבע ביורו. את העמלות השונות יש לשלם בשקלים על פי שער ההמרה העדכני ביותר בשגרירות, באמצעות כרטיסי אשראי מסוג ויזה ומאסטרקרד בלבד (אין אפשרות לשלם עם אפל פיי וכו') או במקרים חריגים במזומן.

חידוש דרכון גרמני מתחת לגיל 24 יעלה 68.50 יורו, ומעל לגיל 24 יעלה 101 יורו. עלות טיפול אקספרס תעלה 32 יורו, 48 עמודים בדרכון יעלו 22 יורו ואילו דרכון זמני יעלה 70 יורו.

אחת השאלות הנפוצות שעולה בנושא היא "פג תוקפו של הדרכון שלי, האם אני מאבד את האזרחות הגרמנית?". ובכן התשובה לכך היא לא. אין דרישה מסוימת להחזיק דרכון גרמני בתוקף לתקופה רציפה על מנת לשמור על אזרחות אירופאית, וחריגה מהתאריך הסופי של הדרכון אינה מהווה עילה לאיבודו. ככה שאתם יכולים להיות רגועים.

הוצאת אזרחות אירופאית

"אבל רגע, זה כבר שלב למתקדמים, עדיין אין לי דרכון גרמני". אתם לגמרי צודקים, בואו נדבר גם על ההליך החשוב הזה.

בשנים האחרונות ממשלת גרמניה עדכנה כמה סעיפים בחוק שמאפשרים ליהודים רבים ברחבי העולם להגיש בקשה רשמית לקבלת אזרחות גרמנית עם סיכויי הצלחה גבוהים. זה לא שבעבר התהליך היה בלתי אפשרי אבל עכשיו אפשר להגיד שמדובר בהקלה משמעותית שכדאי לנצל.

עבור מי העדכונים החדשים בחוק רלוונטיים?

רוצים להוציא אזרחות אירופאית ולא יודעים מאיפה להתחיל? הגעתם למקום הנכון. משרד עורכי דין תותי אשבל עזר כבר לאלפי ישראלים להגשים את החלום ולהוציא דרכון אוסטרי, גרמני, פורטוגלי, ספרדי ועוד. נשמח לסייע גם לכם!