האם יש הבדל בין דרכונים באיחוד האירופי?

לא מעט ישראלים חולמים להוציא אזרחות אירופאית יום אחד. גם אם הם לא מתכננים לעשות רילוקיישן ולהשתקע, המחשבה שיהיה להם איזשהו נכס שנותן להם שקט נפשי קוסמת להם. והאמת היא שאנחנו לגמרי מסכימים, החזקה של דרכון אוסטרי (או כל דרכון אירופאי אחר) יכולה לשדרג את איכות חייכם בדרך כזאת או אחרת.

וחשוב מהכל – היום זה אפשרי. בעבר ממשלת ספרד אפשרה ליהודים ברחבי העולם להגיש בקשות רשמיות לקבלת אזרחות על רקע גירוש ספרד אבל סגרה את האופציה, גם פורטוגל אפשרה את זה לתקופה (דבר שאלפי ישראלים קפצו עליו). ועכשיו, בעקבות עדכונים בחוק הדרכון הכי חם הוא הדרכון הגרמני.

אז… האם יש הבדל בין הדרכונים האירופאים השונים, מה היתרונות שלהם ואיך ניתן להגיש בקשה לקבלת אזרחות? כל התשובות מחכות לכם בהמשך המאמר.

האם יש הבדל בין הדרכונים של המדינות החברות באירופה?

בגדול אין הבדל בין הדרכונים האירופאים, כולם מקנים לכם יתרונות דומים (שבהמשך נפרט עליהם) וכדי לקבל אותם תצטרכו לעבור את אותו תהליך פחות או יותר.

יש כמובן שינויים קטנים, למשל אם תרצו להוציא דרכון רומני, לא תצטרכו לדבר את השפה אבל תידרשו לעבור טקס השבע שכולל דקלום הצהרת השבועה ברומנית (ועליכם יהיה לדעת אותה בעל פה).

כך עובד הליך הוצאת אזרחות אירופאית:

יתרונות הדרכון האירופאי

ועכשיו הגיע הזמן לדבר על מגוון יתרונות של דרכון אירופאי מכל סוג שהוא:

לימודים – אזרחי אירופה מקבלים גישה ללימודים גבוהים מסובסדים (חלקית או בצורה מלאה) בכל אחת מהאוניברסיטאות הגדולות ברחבי היבשת, זאת כמובן עם תנאי קבלה מקלים.

מעבר חופשי באיזור שנגן – אזרחים אירופאים יכולים לעבור בחופשיות בין 29 המדינות החתומות על אמנת שנגן בלי צורך באשרה ובלי עכבות של בירוקרטיה. כמו כן, יש להם את החופש לטייל, לעבוד ולגור בכל אחת מהמדינות.

נכס – אתם יכולים להנות מאזרחות כפולה, מה שאומר שאין צורך לוותר על הדרכון הישראלי כשאתם מקבלים אזרחות אירופאית. ואולי הדבר החשוב מכל: האזרחות האירופאית עוברת מדור לדור ומהווה אמצעי ביטחון לצאצאיכם.

השתלבות בכלכלה חזקה – אזרחי אירופה יכולים להקים בגבולה עסקים, לייבא ולייצר מוצרים, לקנות נכסים לצורך מגורים או לצורך השקעה ועוד. הדרכון האירופאי למעשה מאפשר לכם להשתלב בתוך מערכת כלכלית מאוד חזקה.

המחקר מראה לנו שכלכלה חזקה שווה לאיכות חיים גבוהה עם עלויות מחייה נמוכות. אפשר להגיד שזה מצב הפוך לגמרי ממה שקורה בישראל. תעשיות אירופאיות מובילות בענפי ההייטק, המסחר והשירותים. מגורים באחת המדינות האלו יכולים להיות הזדמנות עבור משפחות או יחידים שרוצים לצאת קצת ממרוץ ההישרדות ולתכנן את העתיד שלהם בנחת.

בין אם זה דרכון גרמני, אוסטרי, רומני – משרד עורכי דין תותי אשבל כאן כדי לעזור. בשנים האחרונות סייענו לאלפי ישראלים להשיג את האזרחות הנחשקת ולשדרג את איכות חייהם. נשמח לעשות את אותו הדבר עבורכם. עורכי הדין המומחים שלנו מחכים לשמוע מכם!