מהם המסמכים הדרושים לצורך הוצאת דרכון גרמני?

ניווט בתהליך קבלת דרכון גרמני יכול להיות עניין מורכב, במיוחד עבור ישראלים שנחשבים לצאצאי יהודים שאיבדו את אזרחותם או תושבותם הגרמנית במהלך השואה.

זכאים להוציא אזרחות גרמנית? מידע חשוב לפניכם. במאמר הזה נפרט את סוגי המסמכים הדרושים לצורך הגשת בקשה רשמית, מה עושים במצב שאין לבני המשפחה תיעוד כזה ומהם היתרונות של הדרכון האירופאי.

המסמכים הדרושים לצורך הוצאת דרכון גרמני

הגשת בקשה לקבלת אזרחות גרמנית היא הליך משפטי לכל דבר ועניין. על מנת לקבל תשובה חיובית יהיה עלינו לבנות תיק חזק שמתבסס על הוכחות מוצקות. ולכן, הצעד הראשון בתהליך יהיה להפיק את כל המסמכים שיכולים לתמוך בטענה שלכם לזכאות. בין היתר אנחנו מדברים על:

"מה עושים אם אין לנו מסמכים?"

אם ההורים שלכם, או סבא וסבתא נחשבו לתושבי או אזרחי גרמניה בין השנים 1933 עד 1945, יש סיכוי טוב שאתם זכאים להוציא דרכון גרמני. מומלץ מאוד להפוך את הבית כדי למצוא את כל המסמכים הדרושים שהזכרנו למעלה.

רגע לפני שאנחנו עוברים לדבר על יתרונות של דרכון אירופאי מכל סוג שהוא, חשוב לנו לדבר על מקרה שבו ידוע שהמשפחה הגיעה מגרמניה אבל אין לכך שום תיעוד והאדם שהגיע משם לא מחזיק באזרחות.

ובכן, במקרה כזה מומלץ ליצור קשר עם עורך דין מוסמך שמתמחה בהוצאת אזרחות אירופאית. איש מקצוע יכול לצוות אתכם למומחי היסטוריה לצורך ביצוע מחקר גנאולוגי מעמיק ומקיף – מחקר שורשים משפחתי שמתחקה אחר אילן יוחסין ומעדכן את התאריכים ולוחות הזמנים. אחרי תהליך שקדני כזה לרוב מתגלים כל הרישומים והמסמכים הרלוונטיים, לעיתים בגרמניה ורחבי אירופה, של משפחות שנאלצו להימלט מגרמניה ולהשאיר הכל מאחור.

גם אצלנו, במשרד עורכי דין תותי אשבל תוכלו לקבל את הסיוע שאתם זקוקים לו (בין אם אתם רוצים להוציא דרכון גרמני, דרכון אוסטרי או רומני). חשוב לציין שעל פי החקיקה הגרמנית החדשה גם אם תושב/אזרח גרמניה לשעבר הלך לעולמו הילדים, הנכדים והנינים יוכלו לתבוע את זכותם לקבלת אזרחות גרמנית ואין חובה שתהיה רציפות בין הדורות.

יתרונות הדרכון הגרמני

ישראלים שביקשו אזרחות גרמנית ומימשו כבר את זכותם ההיסטורית, נהנים כעת באופן מלא מכל היתרונות של הדרכון ונחשבים לאזרחים מן המניין של האיחוד האירופי. כן כן, זה אומר שהזכויות תקפות לא רק ברחבי גרמניה אלא בכל המדינות החברות באיחוד. בעוד זמן קצר אלה יכולים להיות אתם:

-עם דרכון גרמני יש לכם את האפשרות להירשם ללימודים אקדמיים בכל אחת מהאוניברסיטאות הגבוהות ברחבי אירופה. זה כמובן בשכר לימוד מסובסד משמעותית ועם תנאי קבלה מקלים.

-עם אזרחות גרמנית יש לכם את החופש המוחלט לגור, לטייל ולעבוד בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד בלי צורך באשרה מיוחדת. כמו כן, הגבולות בין המדינות החתומות על אמנת שנגן פתוחים ותוכלו לעבור בהם בקלות וללא בירוקרטיה מיותרת.

-אזרחות גרמנית פותחת לכם המון דלתות בתחום הנדל"ן. תוכלו לרכוש נכסים לצורך השקעה או מגורים ולקחת משכנתא בתנאים מקומיים ונוחים.

-בעלי אזרחות גרמנית יכולים להיכנס ללא בעיה למרבית מדינות העולם.

-דרכון גרמני מסייע גם לאנשי עסקים ויזמים שרוצים להעתיק את הפעילות העסקית שלהם לרחבי אירופה. הם יכולים לגשת למכרזים, לפנות לקרנות ולקבל מענקים ממשלתיים.

-אין צורך לוותר על האזרחות הישראלית כדי להחזיק בדרכון גרמני, אפשר להנות משני העולמות!

-והכי חשוב: אזרחות גרמנית מגיעה עם זכויות סוציאליות מלאות של המעצמה הכלכלית הכי חזקה ביבשת אירופה.